Шлях до істини

Интернет-зависимость - Часть 5Нам потрібно знайти шляхи до відновлення своїх ритуалів, карнавальної культури і фестивалів. На жаль, це нелегке завдання для соціуму, який розпочав відвикати від подібних подій. Якщо поглянути з боку, то для пуританина — з його стисненими губами і нелюбов’ю до танців — семінар, про який я розповідав, ймовірно, буде занадто діонісійським і тому драстичним. Однак вседозволеності там  не було. Він виявився ретельно продуманим і дбайливо організованим подією з чітко встановленими правилами. Кожен з присутніх в тій кімнаті був дійсним учасником подій і міг отримати в особистому спілкуванні свій унікальний досвід. І, разом з тим, привносив в перебіг подій і їх кінцевий результат щось своє. Ніхто не залишався пасивним спостерігачем, хоча організатори ясно дали зрозуміти, що у всіх є можливість не брати безпосередньої участі в тих чи інших вправах. Мене вразила думка про те, що відбувається виявилося дуже близько за духом до ритуалів античних часів — тільки збагачених психологічними знаннями XXI століття. Тут зустрілися люди, об’єднані спільною метою, і їх дотики були сповнені такту, а спілкування — сповнене глибокого сенсу. У своїй здатності нести сенс і сприяти розвитку людини цей семінар як мудра «технологія» спілкування ні в чому не поступається Інтернету як технології масового розповсюдження інформації. Якщо вдасться їх з’єднати, обидві, завдяки синергічного ефекту, отримають додатковий імпульс розвитку. А ми зможемо розраховувати на органічне поєднання в одному засобі комунікації матеріальної, емоційної, вербальної і телемпатичної складових.

Втім, я не пропоную кожному шукати той же специфічний досвід спілкування, який надають семінари подібного роду. Для мене це було саме те, що потрібно у відповідності з моїми запитами, індивідуальними особливостями і особистою історією. Зрозуміло, не кожен міг би витягти з участі в тому семінарі точно такі ж уроки, як я. Є чимало інших способів отримати досвід ритуалізованого спілкування: за допомогою музики, танців, театральних постановок або духовних пошуків. Завдання при цьому завжди одна і та ж — різняться лише методи її рішення. Однак, як би вони не відрізнялися, для їх здійснення необхідні певні рівні знань і цілеспрямованих дій, а також компетентне керівництво. І, зауважу ще раз, подібні семінари можуть стати ще ефективніше, якщо у них будуть використовуватися телемпатія та інші можливості Всесвітньої Мережі Розуму (World Wide Mind).

Раніше ми розглянули, що можуть робити існуючі пристрої для майндрідінгу. Наприклад, енцефалографія і спеціальний шолом в змозі фіксувати реакцію «переляку», завдяки чому люди беззвучно і по буквах «вимовляють» слова. У функціональних сканерах, які використовують магнітно-ядерний резонанс, можна співвідносити нейронну активність з певним поведінкою людини — і з допомогою цього виявляти інтенції, наприклад, намір здійснити додавання або віднімання чисел. Вступники з вживлених електродів дані дозволяють певним чином інтерпретувати моторну активність головного мозку, а потім використовувати їх для управління рухом руки, підборіддя або мови. Завдяки моделі, що відображає інформаційні потоки головного мозку, ми бачили, як Кеннеді і Гюнтер аналізують дані, що надходять з певних електродів.